Zarządzanie nieruchomościami wspólnot mieszkaniowych
Zakres proponowanych usług w ramach czynności zwykłego zarządu:
I. Obsługa administracyjna.
II. Obsługa techniczna.
III. Obsługa Księgowa.
Obsługa administracyjna:
- Protokolarne przejęcie nieruchomości,
- Rejestracja nowych Wspólnot w GUS i Urzędzie Skarbowym,
- Podpisanie umów (lub zmiana ich danych) z dostawcami mediów tj:
- energia elektryczna,
- energia cieplna,
- gaz,
- zimna i ciepła woda oraz odprowadzenia ścieków,
- usuwanie nieczystości stałych,
- bieżącej konserwacji i bieżących napraw nieruchomości wspólnej,
- innych, związanych z funkcjonowaniem urządzeń technicznych nieruchomości wspólnej.
- Prowadzenie ewidencji lokali mieszkalnych, użytkowych i garaży wraz z przypadającymi im udziałami w nieruchomości wspólnej,
- Stworzenie pierwszego budżetu i podstawowych uchwał oraz opracowanie planu zarządzania nieruchomością,
- Analizowanie i doradztwo w zakresie kosztów dotyczących nieruchomości oraz sugerowanie działań optymalizacyjnych i wprowadzenie innowacyjnych rozwiązań w celu obniżenia kosztów utrzymania nieruchomości,
- Przygotowanie i obsługa zebrań Wspólnoty,
- Przygotowanie projektów uchwał,
- Opracowanie planu gospodarczo-finansowego,
- Prowadzenie teczek wspólnoty mieszkaniowej wraz z dokumentacją z zebrań członków Wspólnoty,
- Prowadzenie w imieniu Wspólnoty wszelkiej korespondencji z urzędami, kontrahentami i członkami Wspólnoty w zależności od zaistniałych spraw i potrzeb, niezastrzeżonej do kompetencji Zarządu Wspólnoty,
- Sporządzanie protokołów szkód i utrzymanie w tych sprawach kontaktów z firmami ubezpieczeniowymi,
- Okresowe dokonywanie odczytu liczników wody zimnej i ciepłej 2 x w roku, ciepłomierzy 1x w roku oraz innych liczników zainstalowanych w lokalach - będących sublicznikami liczników zainstalowanych w budynku, na które Wspólnota zawarła umowy z dostawcami mediów,
- Wydawanie poświadczeń w zakresie zobowiązań finansowych związanych z własnością lokali dotyczących dodatków mieszkaniowych lub pomocy społecznej,
- Reprezentowanie Wspólnoty w sprawach jej dotyczących przed odpowiednimi władzami
i instytucjami (zlecone przez Zarząd),
- Zapewnienie wszechstronnej informacji o działaniach zarządcy,
- W celu podwyższenia standardu zarządzania nieruchomościami firma „ADM-EL” NIERUCHOMOŚCI S.C. uruchomiła usługę on-line umożliwiającą mieszkańcom w systemie całodobowym sprawdzenie przez Internet swojego konta księgowego (wpłaty, naliczenia, salda, ogłoszenia, forum).
Obsługa techniczna:
- Zapewnienie bieżącej, nieprzerwanej obsługi technicznej nieruchomości poprzez wyszukiwanie wykonawców do prowadzenia bieżącej konserwacji i pogotowia z zakresu niezbędnych branż, negocjowanie cen i warunków zawieranych umów, merytoryczna kontrola faktur wystawionych przez usługodawców, kontrolę wykonania umów oraz zmienianie
i rozwiązywanie dotychczasowych umów w przypadkach gospodarczo uzasadnionych,
- Nadzór nad pracą firm wykonujących bieżącą konserwację a także remonty i modernizacje oraz uczestnictwo w komisjach przy odbiorach końcowych (bez kosztów inspektora nadzoru inwestorskiego),
- Nadzorowanie i zlecanie wykonawstwa okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń stanowiących jej wyposażenie techniczne, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
- Prowadzenie księgi obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej nieruchomości wspólnej, zgodnie z wymogami prawa budowlanego,
- Nadzorowanie utrzymania w należytym porządku i czystości pomieszczeń i urządzeń budynku służących do wspólnego użytku właścicieli lokali oraz terenu należącego do nieruchomości,
- Zbieranie ofert i negocjowanie warunków o dostawy, roboty bądź usługi związane
z utrzymaniem nieruchomości oraz doradztwo w ww. zakresie,
- Zabezpieczanie awarii na nieruchomości wspólnej i usuwania ich skutków,
- Zapewnienie usunięcia usterek zaistniałych w trakcie eksploatacji budynków.
Obsługa Księgowa:
- Prowadzenie dla nieruchomości pełnej księgowości finansowej opartej na specjalistycznym programie komputerowym - zgodnie z obowiązującymi przepisami, dokonywanie rozliczeń poprzez rachunek bankowy oraz składanie ze swej działalności rocznych sprawozdań,
- Przedsądowa windykacja należności, dotyczących nieruchomości oraz kontrola terminowości wpłat, a także wystosowywanie do zalegających z opłatami właścicieli stosownej korespondencji upominawczej,
- Naliczanie opłat za świadczenia wraz z ich rozliczaniem, z wyjątkiem świadczeń, na które są zawarte indywidualne umowy z dostawcami,
- Ubezpieczenie budynku, opłacanie podatków, innych opłat publiczno-prawnych przypadających od nieruchomości wspólnej,
- Wykonywanie sprawozdania dla Głównego Urzędu Statystycznego,
- Przygotowanie dokumentacji oraz załatwienie spraw związanych z otwarciem i obsługą rachunku bankowego Wspólnoty,
- Sporządzanie bilansu rocznego wraz z deklaracją do Urzędu Skarbowego,
- Bieżąca kontrola finansów Wspólnoty i przedstawienie informacji w tym zakresie Zarządowi Wspólnoty.
Serdecznie zapraszamy do współpracy!